Przyczyny awarii pomp wspomagania
Większość awarii pomp TRW i KOYO powoduje wilgoć, która dostaje się do środka zazwyczaj przez wtyczki lub źle przylegające uszczelki. Woda powoduje elektrolizę na elektronice pompy i losowe jej działanie.
Po dłuższym czasie wytrawia się cześć elektroniki i pompa staje lub powoduje zwarcie tranzystorów mocy sterujących silnikiem pompy. Należy pamiętać że elektronika pompy jest cały czas pod napięciem i często zdarza się, że elektroliza dokonuje się nawet wtedy, gdy samochód stoi na parkingu.
Tylko całkowite odłączenie pompy od instalacji pozwala zatrzymać ten proces i ochroni akumulator przed nadmiernym rozładowaniem. Jeśli zdecydujemy się wypiąć wtyczki z pompy należy pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniu gniazd przed wilgocią.
Proszę też nie rozkręcać części hydraulicznej pompy. Jeśli w pompie był odpowiedni płyn i nie pracowała ona na sucho to prawdopodobnie w tej części jest wszystko sprawne. Bardzo łatwo pogubić elementy lub odwrotnie złożyć prowadnice i zębatki. Może to uszkodzić pompę podczas skręcania.
Jeśli zamierzasz sam naprawić pompę to oceń dobrze swoje możliwości. Ja do bezpiecznego procesu rozbiórki, rozlutowania i skutecznej naprawy pompy dochodziłem kilka miesięcy i trenowałem na wielu pompach zanim opanowałem różnorodność uszkodzeń. Czy Tobie się to uda za pierwszym razem? Miałem w rękach wiele sterowników, których nieudolna rozbiórka lub lutowanie powodowały kolejne uszkodzenia. Naprawa trwała dłużej i kosztowała więcej.